Heja dzisiaj miałem zdarzenie polegające na tym że w czasie jazdy pękł mi uchwyt sprężarki klimy, wyrzuciło cały olej, spadł pasek wielorowkowy. Co najbardziej mnie martwi to fakt, że silnik po odpaleniu pobełkocze kilka sekund i gaśnie. Wiem że brak ładowania itp. Ale czy mogło się przy tej okazji podziać coś z rozrządem ? Btw dziwi mnie też fakt jak wogole mogło zerwać sprężarkę Silnik jak w opisie. Namiętnie swieci tez kontrolka temp.silnika.
delanopl, mogło dojść do zablokowania sprzęgiełka na alternatorze ,przez co pasek się ślizgał i przecierał a podczas gdy doszło do całkowitego zablokowania musiała wystąpić duża siła która zerwała sprężarkę z mocowania ,trzeba wszystko po sprawdzać , co do gaśnięcia auta może być że aku już jest słąbe i komputer wyłącza poszczególne sterowniki .
[ Dodano: Sob 22 Lis, 14 20:00 ]
a i jeśli potrzebujesz jakiś klamotów to mam stary silnik i trochę osprzętu lecz bez sprężarki , pewnie pękł kawałek obudowy sprężarki a nie łąpa mocująca ?
Robert z kompresora, w silniku wszystko ok, może rzeczywiście pękła łapa od kompresora, a olej wyrzuciło bo zerwało z niego przewody. Nie miałem wczoraj kompletnie czasu żeby to sprawdzać.
delanopl, jeśli jesteś zainteresowany mam słupek ATD z głowica ale bez wałka na zbyciu po przebiegu 185kkm ,z tym przebiegiem go wyciągałem ,pracował do końca ,powód 2 pompowtryski i dwumas był do robienia więc zdecydowałem o SWAPie na ARLa.
Przykra sprawa :|
I jeszcze miska olejowa rozwalona, ROBAL_26, będzie od jutra grzebane, więc zapewne się odezwę do Ciebie, przynajmniej wiem ile to ma nalatane u Ciebie :wink:
delanopl, jak coś to PW i ci wszystko wyjaśnię .ok
wrzuć fotki jak się dobierzesz,ciekaw jestem jak to wygląda bo zawsze jak słyszałem to korba lubiała wyjść tyłem a nie przodem
a czy któryś z Was ma jakiś pomysł co mogło być przyczyną zerwania korbowodu? bo to mnie najbardziej boli, że dbałem o furę a tu jedna sekunda i po zawodach :cry:
No ładnie... co jak co ale sprzedając ten samochód byłem pewien że przejedzie jeszcze na luzie te 200 000km. Jaki masz tam przebieg? Chyba dużo nie dołożyłeś km?
Tak, foty koniecznie, bo coś poszło nie tak :wink: że wyrwało tam taki kawał mocowań...
Tak sobie myślę, co poszło najpierw, czy wyrwane mocowanie sprężarki uszkodziło na tyle blok, czy korbowód takiego bigosu narobił, że kompresor "odpadł" przy okazji :twisted:
No i bezwzględnie podaj ile masz nalatane na blacie :!:
delanopl, ładna demolka :shock: dla pocieszenia mogę ci napisać że znajomy w Audi A6 2,0TDI 2005 czy 2007roku miał niespodziankę we francji jak mu się zapaliła kontrolka oleju , podjechał do serwisu i znaleźli pęknięcie w bloku w kształcie krzyżyka gdzie w szczeliny można było włożyć zapałkę , auto paliło i jeździło normalnie , co się okazało po przywiezieni auta na lawecie do polski i rozebraniu że w głowicy są jakieś łożyska po których pracuje wałek rozrządu , a w tym łożysku jest ośka w kształcie walca o średnicy 5mm i długości 1,5cm , łożysko się rozsypało i ten wałek wpadł kanałem olejowym do bloku gdzie spadł na korbowód który w trakcie suwu do góry zaparł się raz między korbą a ścianką bloku powodując pęknięcie i później w trakcie suwu w dół powtórka 2gi raz i pękł blok w poprzek , najlepsze że słupki chodzą od 5klocków w górę
U mnie złożenie zamknie się w 2000 plnów, ale gdybym robił dla siebie, musiałbym jeszcze regenerować turbinę bo ma luzy, dać nowy rozrząd, dwumas i odrazu zmieniłbym szklanki także koszty wzrosłyby znacznie :|
Komentarz